No milk today!

Eller därefter heller för den delen. Innan jag åkte till Kina så var jag hos läkaren för att utreda om jag hade mjölkprotein allergi då jag upplevde att jag fick svårt att andas efter jag ätit mjölkprodukter. Testerna visade inget men läkaren sa att jag förmodligen är överkänslig mot det men att det i alla fall inte är direkt farligt, vilket var ett bra besked. I Kina så åt jag knappt några mjölkprodukter så då mådde jag bra, när jag landat i Sverige så innehöll mina två första måltider mjölk och gissa vem som blev genomförkyld och hostade slem.. MOI! Så nu undviker jag mjölk och mår betydligt bättre=)

Det här med att inte äta mjölk har inneburit lite ändringar för mig men jag gillar utmaningar så det går rätt bra. Läser veganbloggar, bakbloggar och kokböcker för att få lite ordning på torpet, måste erkänna att jag överväger att bli vegan. Ska fortsätta reflektera över det men inte ikväll för det vankas mys! Föreslog att vi skulle köpa lite godis och Johan sa att det ska man inte äta på söndagar.. Haha vilken koll han har=) men han är så söt så jag har inte hjärta att reta honom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty