nytt år nya mål

Jag har svårt för det här med nyårslöften, tycker det känns som att det är människors förhoppningar om nästa år det handlar om och det är ju naturligtvis bra. Att sluta röka, gå ner i vikt, börja träna är typiska löften denna dag har själva haft dem några gånger men att sätta allt på denna "magiska" dag känns som en mindre bra plan och dessutom är det ett löfte(inte bra för självkänslan att bryta löften). Jag väljer därför att ignorera just ordet löfte då det känns förlegat och onödigt hårt, jag väljer att ha mål istället vilket känns betydligt positivare. Dessutom är det snällare mot mig själv att ha mål, det finns så mycket måsten i livet som sätter press på mig och mitt välmående så tänker inte skapa mer stress och hets i mitt liv med att ge löften som inte sällan är svåra att uppnå.

2013: s mål är följande:

  • Toppa föregående år(samma som jag har alla år, ha roligare än året innan!)
  • Fortsätta gå ner i vikt, ca 15 kg är målet.
  • Bli en bättre student och med det menar jag mer framförhållning och lära mig ännu mer så jag kan hjälpa människor på så många sätt som möjligt sen.
  • Prova något nytt varje dag. Det är egentligen Johans mål men jag tänker haka på.
  • Springa en mil i sträck.
  • Fortsätta jobba med mig själv och min inställning(finns alltid utrymme för förbättring).
  • Rädda världen.
Det sista är nog svårt att uppnå men man ska sikta mot stjärnorna=) Tror 2013 kommer bli ett bra år, bara vi tar hand om varandra och försöker göra världen så bra som möjligt för alla människor, med denna plan vill jag önska er ett GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty