5 dagar kvar

På fredag åker jag till Kina, vilket både känns kul och skitjobbigt. Kommer sakna Johan något fruktansvärt och det känner jag redan nu men försöker fokusera på den gamla godingen "Det som inte dödar det härdar" och på hur underbart det kommer vara att träffas igen dagen före julafton.

Så idag har vi haft pack-möte vi som ska åka, så ingen glömmer något viktigt/att vi har med oss 3 uppsättningar av allt. Lagade dessutom en kvällsmat som innebar att mina reskamrater behövde använda pinnar vilket vi faktiskt kommer äta med i 5 veckor. Personligen har jag haft träningsläger i veckor för att vänja mig vid att äta med pinnar, detta pekar kanske på vilka det var som klagade på att de fick kramp av att äta med dem, utan att jag behöver nämna deras namn. Dessa personer funderar dock på att ta med sig bestick till Kina, undrar hur folk där skulle reagera?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty