Pusselilipussel


Det sägs ju att du inte slutar med dåliga vanor utan du byter bara ut dem mot andra och jag misstänker starkt att detta stämmer. Tvn bor fortfarande i smattern hemma och har inte varit framme på över en månad, jag har inte kollat på ”vanlig” TV hemma sen i augusti. Jag känner mig lite alienerad från omvärlden men det kan jag ta, läser numera dagstidningen Smålandsposten (som jag prenumerarat på i månader) var och varannan dag. Vilket gör att jag i alla fall hänger med i lokala nyheter och har koll på vad som händer i Småland, såsom bakluckeloppisen i söndags som jag besökte med Kina-tjejerna. Gick in med inställningen att jag skulle spendera alla mina pengar och shoppa massor, för det är då man inte hittar något alls.

Listan som bevisar min misslyckade plan:
  •  1 grön tröja med vita prickar (10 kr)
  •   1 grå kofta som Veronica så träffande beskrev som en socionomkofta (10 kr)
  • 1 monopol för xbox till Johan (20 kr)
  • 2 bodys till kompisarnas bebis (20 kr)
  • 7 filmer för 10 kr stycket, varav två av dem var del 1 och 2 av Dödsrelikerna som jag inte köpte till min Harry Potter samling (Hurra för flyt)
  •  Sist men inte minst köpte jag 4 lådor med pussel, varav 1 låda innehöll 3 stycken pussel (10 kr lådan)

En hel del saker men det blev inte så dyrt i alla fall. Men nu till problemet, jag pusslar som en galning! Sitter upp längre på kvällarna för att hinna pussla och jag är ju inte så bra på det så kommer ju vidare vart. Om man ser mig från köket så ser jag nog helt knäpp ut för jag stirrar frenetiskt på det vi pusslat ihop och sen på bitarna, men då lampan gör att de blänker om dem så gungar jag lite fram och tillbaka samt i sidled för att se dem. 

                      

Här får ni ett par bilder så ni förstår vad det är jag stirrar på halva nätterna, istället för att sova så jag orkar hålla mig vaken om dagarna när jag faktiskt ska vara vaken.

Vad är det för fel på mig?! Lagom verkar inte existera i min hjärna trots att det är ett så fantastiskt svenskt ord. Får väl göra färdigt det vi gör nu och se göra en pusseldetox genom att plocka fram tvn igen, det gäller att variera sina beroenden så de inte tråkar ut en..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty