Mer Kina


Tidagen 20/11. Var vi på studiebesök på ett ungdomscenter och fick på eftermiddagen följa med ut till ett par skolor. Jag och Veronica åkte med 2 av de kinesiska tjejerna till en ”lantskola” vilken inte låg på landet men i utkanten av staden och där många av barnen hade föräldrar som kom från landsbygden. Vi blev omåttligt populära och barn sprang, gick och smög för att kunna titta på de långa bleka tjejerna som var på besök, de lärare vi skulle träffa hade lektion så vi gick och tittade lite på skolan. Vilket slutade med att vi spelade en massa pingis  med ett gäng pojkar, alla de långraster som spenderade i pingisrummet på Hällaskolan innebar att jag inte gjorde bort mig totalt. Sen så gick vi ut på skolgården och jag gick fram till en grupp tjejer som alla var i 13-års åldern och pratade med dem. Åh vad roligt och läskigt de tyckte det var men det gick så bra så, de tog efter ett tag fram sin engelskabok för att kunna ställa fler frågor! Så smarta och nyfikna ungar, blev alldeles varm i hjärtat av alla flickor som log och pratade med mig och ville lära sig mer. Så jag har lovat att komma tillbaka så de får prata mer engelska med mig, det är svårt för mig att utöva socialt arbete i Kina men lära barn lite engelska, ge dem chansen att prata den och uppmuntra dem till att lära sig mer DET kan jag göra. Vi fick vara med på en massa bilder som vanligt och det blev bla ett gruppfoto som syns här nedan. 


Kommentarer

  1. Vi saknade er på PPU:n idag! :) Hoppas ni har det bra, hälsa Sandra och Veronica!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty