Basket är underbart

För 2.5 år sedan fick jag en whiplash(och hjärnskakning) efter att ha blivit omkullslagen på en basketmatch och landat illa på nacken. Den plågade mig under dessa år och jag kunde inte spela basket då jag fick mer ont av det och var livrädd för att skadan skulle bli värre. Men efter att ha gjort en behandling som flyttade på min förskjutna atlaskota mår jag bättre, här kan ni läsa om mina upplevelser av behandlingen. Summa summarum så har jag börjat spela basket igen och det är otroligt roligt! Jag spelar i Motala Basket och vi är några damer som spelar ihop med flicklagen då vi är för få för att ha ett eget lag, men jag tycker att det är roligt att få dela med mig av min kunskap till de yngre förmågorna. Har även hoppat in som tränare en del och den senaste veckan har jag "vickat" för min mamma då hon är på semester. Vilket passat bra då jag ändå varit krasslig i över en vecka så därför inte missat någon egen träning, men är äntligen på bättringsvägen och kan nog börja träna lite smått till helgen igen. 
Tränar även en del med herrarna vilket är roligt för då kan jag ta i lite mer, tjejerna är mindre och yngre så jag kan inte spela för tufft mot dem än =P. Jag är i alla fall glad att jag fått tillbaka denna del av mitt liv igen och njuter av den familjära känslan som basket ger mig!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty