Jag är jättetrött

arg, sur och bitter och då gillar jag ändå min praktikplats och jag har bara 30-40 min enkel resväg. Hur tusan ha mina klasskompisar det som pendlar typ 3 timmar om dagen?! Idag är jag inte förtjust i skolan om jag ska vara ärlig, är bara stressad över all läsning jag måste hinna med och de paper jag måste skriva. 

Så jag tänker tycka jättesynd om mig själv då: 
*jag har fått möjlighet att studera på universitetet(slipper betala för det också) 
*jag kan inte sova på vägen till praktiken (för jag åker bil)
* måste laga god och näringsriktig mat när jag kommer hem (uppenbart varför det är synd om mig)
* måste städa, diska och hålla i ordning hemma (i min fina studentlägenhet, med 10 månaders hyra)
* jag bor i Sverige som har den högsta bostadsstandarden i världen samt gett mig möjlighet till ovanstående punkter (så jag ska nu gå och lägga mig innan jag ger mig själv en örfil av ren princip)

För jag har det jävligt bra även fast jag är så trött att jag nästan lipar. Puss och god natt på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty