Fredag är fest.. NOT!

Min fredag blev raka motsatsen. I onsdags tog jag tbc-vaccin och i vanlig ordning mådde jag lite tjyvens med huvudvärk och lite allmän seghet. men när huvudvärken gav med sig hade jag tappat en hel del av min känseln i min vänstra ansiktshalva, så 1177 skickade mig till akuten och där spenderade jag ungefär fem timmar.. Tydligen kan inte mina problem bero på vaccinenet. Fick därför göra en neurologisk undersökning och blodprov men när det inte visade något fick jag mitt huvud röntgat, vilket bäst kan beskrivas som något ur en sci-fi-film med vita maskiner, fastspänt huvud och en del snurrande(jag blundade och försökte att vara stilla).
Röngen visade att jag inte hade en hjärnblödning(väldigt skönt!) men nästa steg var en lumbal punktion jag hade svårt att fira om vi säger så ;). Att få in en nål på drygt en decimeter intryckt i ryggen var konstigt nog ingen höjdare men jag överlevde och fick de goda nyheterna att jag inte var akut sjuk och kunde åka hem. Nu har jag dock fått spinal huvudvärk vilket man kan få efter en lumbal funktion och i mitt fall är den brutal (men enligt Malin kunde den varit värre, men jag har svårt att vara tacksam;) och jag är därför i sängläge konstant sedan igår vid luch när den bröt ut ordentligt, att ligga ner plant är det enda som hjälper.  Så jag ligger nu på sidan och skriver detta inlägg, jag är trött och har väldigt ont men är vid relativt gott mod. Det blir inte alltid som man tänkt sig här i livet men efter regn kommer solsken och även om det regnar imorgon också så kommer jag i allafall vara snygg som tusan och äga "the wet look" samt vara awsome i vertikalt läge=P.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty