Vardagen.

Min mamma brukar säga att var du än är så får du en vardag. När jag var yngre och kände för att fly från min tillvaro genom att helst lämna landet och resa runt påminde min mamma mig om detta. Då uppskattade jag det inte för vardagen var enligt mig synonym med tråkiga måsten och ett hamsterhjul som bara går runt runt, jag ville ha nya intryck, lära mig saker och se nya platser.

Har rest en del sedan studenten vilket är 10 år sedan och har insett att något av det bästa jag vet är att hitta mina egna små rutiner när jag reser, hitta ett favoritcafe/bar/resturang, njuta av utsikten där jag bor (även om den inte alltid är vacker) eller hitta det enligt mig bästa promenadstråket.
Att hitta rutiner även om en inte är hemma och att tillåta mig att känna behovet av att ha lite vardag även när jag inte behöver det har fått mig att omvärdera mina ganska negativa föreställningar om termen.

Nu har ju min vardag förändrats mycket i och med flytt och annat men försöker njuta så mycket jag kan, går omkring och myser i huset så fort jag får tillfälle. Har dock dåligt med rutiner än så länge eftersom det är så mycket att fixa och tänka på men jag är nöjd ändå. Smekmånadsfasen kommer väl lägga sig så småningom men även om den gör det har vi nu diskmaskin och bara det gör min vardag lite skönare =). Har även med åldern insett att det går att få nya intryck, lära sig saker och hitta nya platser även om en bor i samma kommun som en gjorde som barn. Jag tänker inte leva ett tråkigt och oinspirerat liv bara för att jag inte bor på någon exotisk plats eller i en stor stad, det hänger mer på attityd än plats så jag tuffar på med positivt tänkande och skogen runt hörnet.


Kommentarer

  1. Du har en smart mor! Och låt vardagen och rutinerna sakta sjunka in Kram Ia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty