I desperat behov av julstämning

Det är sorgligt men sant, allt mitt pynt är kvar längst in i förrådet i Växjö och min dumma stukade fot gjorde att jag inte klarade att flytta på det ton(nästan inte överdrift) av saker som är i vägen. Så nu sitter jag i Motala och sörjer avsaknaden av julpynt i mitt liv, i ren desperation ska jag rota runt efter eventuellt julpynt på vinden här i Motala. Funderar på att ringa mamma och mormor och se om jag kan tigga till mig några röda gardiner för lite effekt. Förra året blev det inget julpyntande för mig då jag åkte till Kina i mitten av november och kom hem tre dagar före jul(till mina föräldrars julpyntade hem). Men vi hade med oss pepparkakor och lyssnade på julmusik varje dag! Vill även minnas att vi smög in lite glitter för att försöka dekorera lite och att vi höll på med hemmagjord glögg vid något desperat tillfälle;).

För att ni ska få en förståelse för hur mycket jag älskar julen och att pynta efter den så kan jag bidra med en liten berättelse för att förtydliga vilken nivå jag ligger på. Under min första jul i Växjö bodde jag i en etta på 28 kvm och hade pyntat fint inför julen men valt att hålla igen lite(läs mycket!) för att det inte var så stort och antalet ställen att placera ut tomtar och dylikt var ytterst begränsade. Men jag bjöd glatt hem några vänner och en av dem utbrast " det ser ut som att jultomten exploderat i din lägenhet" så på den linjen är det. Hysteriskt mycket jul ska det vara!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty