Traderaklänningarna

I brist på fotograf blir det bilder utan mig som modell i dem men ni får i alla fall äntligen bilder ;).
En röd klänning med svart mönster, jag tippar på 80-tal & en vacker blå klänning med mycket vidd i kjolen som jag tror är 50-tal, fick även med matchande skärp och schal.
 
Två färgglada klänningar som ska matchas med skärp för att jag inte ska se ut som en fyrkant;).

Det blev mycket färgglada inköp, klänningen ovan är jättefin på och passar då jag är inne i en gul period. Den blå klänningen behöver sys in men kommer vara fin som bara den sen.

Två lite diskretare 60-talare vilket kan vara praktiskt och trevligt med jämna mellanrum. Båda är ateljésydda, den gröna i silke och den svarta i ull =)

Denna blommiga skapelse har redan använts vid på ett kalas och fler ska det bli!












Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty