Harry Potter

Ikväll är det dags för mig att påbörja sista boken om Harry Potter. Jag valde att se filmerna först då mina vänner som läst böckerna innan premiären var besvikna på den men jag var lyrisk! Så där och då i mina tidiga tonår valde jag att spara böckerna tills jag sett alla filmer men sen blev det inte av, jag ville spara dem till den perfekta tiden i mitt liv då jag bara kunde njuta men livet blir ju sällan som man tänkt sig. 

Istället fick jag den första boken i julklapp av Johan och sedan har jag köpt in hela serien. Jag har läst denna underbara bokserie under den absolut värsta tiden i mitt liv, den har skänkt mig magi, glädje och tröst i min sorg. Jag har kunnat drömma mig bort till en annan värld och därigenom hitta lite lugn i min egen. 

Nu lider serien mot sitt slut och det känns lite ledsamt men jag vet att jag kommer läsa om dem flera gånger framöver och det ser jag fram emot.. Redan 😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Rörstrand Bimbo/nya samlingen

Fina nygamla gamla skor

Gårdagens Barty